Tuesday, 15 February 2011

Agensi Pelancongan Tipu


AYER KEROH - Mahkamah Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia (TTPM) Melaka mengarahkan sebuah syarikat agensi pelancongan mengembalikan RM689 kepada seorang pelanggannya, Azry Abdullah, 36, dalam tempoh 14 hari daripada tarikh kes itu dibicarakan.

Presiden Tribunal, Masnah Haron menjatuhkan hukuman itu selepas mendapati Azry tertipu dengan syarikat berkenaan yang juga sebuah agensi pelancongan bergerak sekitar bandar raya ini.

Azri berkata, dia telah membeli pakej promosi pelancongan berjumlah RM689, selain menerima hadiah percutian ke destinasi pilihan.

Menurutnya, dia membayar pakej itu secara tunai pada 2 Disember 2010.

“Saya merancang percutian keluarga dan apabila terlihat promosi berkenaan, saya tertarik dan terus mendaftarkan diri. Ketika itu, saya diminta memilih destinasi percutian secara percuma sebagai hadiah menjadi ahli,” katanya.

Bagaimanapun Azry berkata, dia cuba menghubungi syarikat berke�naan dan mendapati tiada sebarang jawapan diterima.

“Keesokan hari, saya ke tempat promosi dijalankan tetapi ia telah dikosongkan.

“Disebabkan rasa tidak sedap hati, saya terus menghubungi mereka selama beberapa hari secara berterusan,” katanya.

Menurutnya, pada hari keenam, dia berjaya menghubungi mereka tetapi diberikan alasan dia menghubungi nombor salah.

“Saya kemudiannya membuat laporan di Balai Polis Bukit Baru dan dinasihatkan mendapatkan bantuan di TTPM.

“Kes difailkan pada 27 Disember 2010 dan sehingga kini pihak berkenaan tidak menghadirkan diri dalam dua perbicaraan yang dijalankan,” katanya.

Sumber : Sinar Harian

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 Comments:

Keahlian Unit Amal

Iklan

Artikel Menarik

A

 

Dewan Pemuda PAS Bukit Katil Hakcipta © 2011 Kredit Ubahsuai oleh Kijang59