Thursday, 9 September 2010

Perutusan Aidul Fitri 1431 Dewan Pemuda PAS Kawasan Bukit Katil


Basmallah, Alhamdulillah syukur dipanjatkan ke hadrat Allah Swt kerana telah pun umat Islam melengkapkan amanah Allah sepanjang di dalam “Universiti Allah” iaitu Ramadhan El Kareem. Sebagai hamba Allah, amatlah terasa benar akan pemergian “ musim kebajikan “ yang disediakan untuk hamba-Nya yang berkualiti yang sentiasa mengharapkan dapat berpeluang untuk bertemu sekali lagi pada tahun depan.

Dengan melangkahnya kita ke bulan Syawal semoga ia menjadi titik permulaan ke arah menjadi manusia yang benar – benar bebas dari sebarang sifat kotor yang bersarang dalam jiwa, lantas melahirkan insan yang tiada pergantungan dengan manusia yang lain diiringi dengan kemuliaan Allah Swt. Inilah erti kemerdekaan sebagai manusia yang telah memperolehi nilai kesamarataan, yang dibebaskan oleh baginda Rasulullah SAW bermula 1431 Hijrah yang lalu.

Kesamarataan yang didedikasikan oleh baginda melalui dakwah baginda untuk umat manusia sekalian alam adalah tidak lain tidak bukan hanyalah untuk tunduk kepada Allah, tuhan pencipta sekalian alam dan juga tuhan yang satu untuk umat manusia.

Maka dengan kesempatan ini, saya Ustaz Che Khairul Che Salleh, Ketua Lajnah Perpaduan Nasional Dewan Pemuda PAS Kawasan Bukit Katil ( DPPKBK ) mewakili seluruh anggota dan Ahli Jawatan Kuasa DPPKBK merakamkan ucapan Salam Idulfitri mohon kemaafan atas sebarang khilaf dan salah. Kepada seluruh amilin gerakan Islam, saat kita memerdekakan manusia kini semakin mencabar, ayuh sahabat sekalian perangilah emosi kita agar kita dapat terus kibarkan panji – panji Islam dan bertemu dengan Pencipta sebagai syuhada’.


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Keahlian Unit Amal

Iklan

Artikel Menarik

A

 

Dewan Pemuda PAS Bukit Katil Hakcipta © 2011 Kredit Ubahsuai oleh Kijang59