Thursday, 6 August 2009


Oleh : albanjary
Artikel dibawah ditulis dengan tanda Amaran ! Pencacai Umno yg ada semput dan lemah jantung dilarang membacanya. Kepada pencacai yg telah menerima 'Anugerah Jamban', [ link ] jaga emosi anda, jika tidak mahu anda dijambankan..jika tidak, jamban sedang menunggu Anda..Ingat !!

Seperti biasa, bila berlalunya suatu Pilihanraya Kecil atau Umum, dan UMNO tersungkur, kerana rakyat tidak lagi mengundi mereka, yakni Umno kalah lagi ke tangan calon Pakatan Rakyat, dan terbaru di Manek Urai, dan episod akan datang, InsyaAllah pula di N11, Permatang Pasir pula, maka gendang tentang Ketuanan Melayu, Perpaduan Melayu, Melayu hilang kuasa politik dan sebagainya akan deras dipalu ke telinga rakyat. Dan lumrahnya begitu. Macamlah tanpa Umno, melayu akan pupus.

Maka orang-orang Melayu yg sekapal dengan pencacai-pencacai Umno yg wak anugerahkan anugerah 'jamban' kelmarin, pasti keras dan terus 'piang' menjadi penyokong dan pendokong UMNO sejati atas kejahilan dan kedangkalan minda hasil dari proses pembodohan anjuran UMNO zaman berzaman. Percaya dan menyakini dengan kepercayaan ditahap bersungguh-sungguh bahawa Melayu hanya boleh terus hidup makmur dengan hidupnya UMNO. Jika jahanam UMNO maka jahanam jugalah bangsa Melayu dan begitulah sebaliknya. Itulah retorik Umno membodohkan pemikiran melayu.

Selepas Pilihanraya ke-12 yang lalu, lihatlah betapa di setiap PRK yang diadakan, apa yg terjadi kepada Umno di Semananjung ? Mereka gagal dan terus gagal memenangi hati pengundi untuk mengundi calon mereka. Prestasi mereka sudah memasuki tahap parah, separahnya Umno dijahanamkan oleh Tuan Guru Nik Aziz bulan lalu.

Apabila Umno melihat prestasinya yang kian teruk, maka seperti biasa suara perkauman Melayu pun dimainkan oleh Umno. Soal ISA yg harus didokongi dan dipertahankan atas nama melayu di'juang' baik oleh mereka, kepada mereka yg menolak ISA minta dimansuhkan, otomatis dilabel sebagai 'pengkhianat'.

Itulah gula-gula Umno yang terus dikunyah oleh rakyat. Mungkin untuk menarik balik sokongan kepada 100% melayu kepada Umno, maka tidak mustahil permulaan proses pembodohan Melayu anjuran Umno ini atas tajuk mengembalikan ketuanan, perpaduan dan politik Melayu akan dipekik lantang di PRK Permatang Pasir. Bila mereka ber'drama', kandungannya telah dapat dihidu dan di baca. Dan rakyat akan diajak berfikir tentang nasib Melayu dengan mengaitkan Umno, bahawa Umno lah segala-galanya untuk Melayu di dunia dan di akhirat.

Proses pembodohan Melayu anjuran Umno atas nama mengembalikan perpaduan, ketuanan dan kuasa politik politik Melayu sebenarnya adalah suatu program berterusan Umno untuk meraih sentimen kemelayuan dan berharap seluruh umat Melayu bersatu di bawah Umno. Sekian lama umat Melayu telah melalui proses pembodohan ini dan menyertai pr0gram ini tanpa sedar, tanpa perlu borang penyertaan, tapi dengan hanya terjebak dengan sentimen perkauman, suduh cukup menjadikan mana-mana umat Melayu yang menyertainya dibodohkan melalui proses pembodohan Melayu.

Kenapa Umno terus-menerus tegar dengan program dan proses pembodohan Melayu ini ? Jawapannya ialah, survival Umno itu terletak kepada sejauh mana berjaya dan berkesannya program/proses pembodohan Melayu ini berjalan di kalangan umat Melayu yang akhirnya Umno mengutip keuntungan dari kebodohan umat Melayu tanpa disedari oleh dirinya, keluarganya, masyarakatnya, negerinya, negaranya hingga ke peringkat agamanya yang terus jahil dibodohkan oleh Umno.

Contoh termudah boleh kita dapati dan kita dengar dari dan pendirian ahli-ahli Umno atau individu non-partisan tetapi mengundi Umno, dan apabila diutarakan pandangan umum tentang suasana politik dan ekonomi tempatan mahupun nasional, sikap dan pandangan mereka ini pada hakikatnya telah termaktub dalam silibus dan kurikulum bersepadu Umno ; warisan penjajah iaitu (divide and rule) yang berorientasikan kejahilan dan kebodohan sehingga menghasilkan spesis manusia bodoh sombong.

Mereka menjadi bodoh kerana diasuh dengan kurikulum pembodohan Umno, kemudian menjadi sombong pula kerana tidak sedar dirinya itu bodoh lagi dibodohkan kerana menganggap bahawa apa jua pelajaran yang telah diterimanya dalam apa jua medium, suratkhabarnya, telivisyennya, radionya dan apa-apa jua instrumen kerajaan dijadikan medium perantaraan antara peserta program dan penganjur programnya iaitu Umno.

Jawapan mereka mudah dan dangkal, segala harta kerajaan diyakininya sebagi Umno yang punya. Kekayaan negara juga kekayaan Umno yang punya. Balai Raya Umno yang punya. Masjid dan surau Umno yang punya. Jalanraya Umno yang punya. Duit kerajaan Umno yang punya. Malaysia ini pun Umno yang punya, segala-galanya dari dunia sampailah akhirat jawapannya Umno yang punya. Mahukan pembangunan mesti dengan Umno. Mahukan kekayaan mesti melalui Umno. Mahu kemiskinan dihapuskan mesti dengan Umno. Mahukan keamanan mesti juga dengan Umno. Mahu kestabilan mesti dengan UMNO, yang baik dari UMNO dan yang buruk adalah datang dari selain UMNO. Tiada ada yang betul melainkan UMNO sahaja, yang lain tiada lain melainkan salah salah salah dan salah belaka. UMNO UMNO UMNO...sahaja melayu mesti pilih. Cittt !!

Dengan menggunakan teori pembangunan dan keamanan. Rakyat secara sedar dan tidak diasuh untuk melalui proses2 pembodohan Melayu dan di bawa berfikir bahawa kedua-dua perkara pembanguna dan keamanan ini hanya dapat dijamin survivalnya dengan UMNO semata-mata. Justeru menanamkan satu jawapan tuntas lagi wibawa kononnya, bahawa selain dari UMNO adalah dijamin tidak akan berjaya..sebagaimana pencapaian yang telah dicapai oleh UMNO.

Seterusnya dengan beralasan bahawa yang memerintah penuh 'bagus' selama ini hanya UMNO sahaja, selain UMNO, jangan harap..tiada bukti akan dapat dicapai, sekiranya ada pihak lain membuat tawaran kebajikan yang lebih baik dan pembangunan yang lebih seimbang dari UMNO, maka UMNO akan mengeluarkan jawapan baru bahawa, pihak yang lain-lain itu hanya membuat janji kosong sahaja atau syok-syok sendiri saja.

Secara halusisasinya, (ada ker perkataan ni, belasah ajerlah..) UMNO membawa umat Melayu percaya bahawa kerajaan dan UMNO tiada boleh dipisahkan. Justeru kotak pemikiran graduan lulusan fakulti pengajian UMNO akan terus berpendapat bahawa barang siapa menentang UMNO sedang ia bekerja makan gaji dengan kerajaan, maka orang itu bolehlah disifatkan sebagai pengkhianat kepada kerajaan.

Seolah-olah pendapatan hasil dari pekerjaannya itu sebagai haram kerana duit gaji dari kerajaan dikira duit UMNO dan BN. Orang itu juga dikira tidak mengenang budi kerajaan (baca puak : UMNO-BN) kerana menolak kerajaan. Banyak lagi silibus yang dicipta oleh UMNO untuk memastikan umat Melayu terus dikongkong minda dan fikirannya. Terlalu banyak kejahilan untuk diceritakan, dan masih menjajahi minda umat Melayu yang akhirnya dapat kita lihat bahawa UMNO sudah menjadi 'Tuhan' baru pujaan manusia bodoh bergelar ahli dan penyokong Umno.

Mengapa UMNO beriya-riya benar mahu meneruskan proses pembodohan ke atas umat Melayu dulu, kini dan selamanya ? Tiada lain melainkan untuk memastikan UMNO kekal berkuasa, dengan kuasa itulah akan diambil kesempatan atas kejahilan dan kebodohan rakyat. Melayu yang bodoh lagi jahil tidak punya timbangan ilmu, intelek mahupun akedamik. Mereka hanya, mereka hanya menilai dan menimbang sesuatu itu dengan apa yang telah disediakan oleh UMNO dalam kurikulum yang dianjurkan oleh UMNO yang diwarisi dari penjajah dahulu.

Kesan daripadanya, apa sahaja salah laku, penyelewengan, penipuan, rasuah, penindasan dan seluruh keburukan yang dilakukan oleh pemimpin UMNO tidak akan dapat dipersoal malah terus dibela oleh penyokong dan pendokong UMNO atas dasar kejahilan dan kebodohan tadi. Jika UMNO menerima kritikan atau berlaku pendedahan atas penipuan dan penyelewengan dikalangan pimpinan UMNO, penyokong dan pendokong UMNO dikalangan orang yang diperbodohkan UMNO dengan taatnya terus percaya dan yakin sungguh-sungguh bahawa semua itu bohong, fitnah, mengumpat, keji, maki hamun dan sewaktu dengannya.

Bahaslah dengan cara akedamik bagaimana pun, ia telah tersemat di dalam mindanya bahawa itu semua bohong, mustahil bagi UMNO buat perkara itu kononnya, maka Melayu yang menjadi penyokong dan pendokong UMNO yang setia adalah antara manusia paling prejudis dalam dunia,. Itu juga sebabnya UMNO bermati-matian mempertahankan Akta Universiti dan Kolej Universiti 1971( AUKU ) kerana dengan jalan ini sahajalah mereka dapat mengongkong pemikiran para mahasiswa agar mereka tidak boleh mempersoalkan apa yang dibuat oleh UMNO walaupun ia salah dari segi disiplin ilmu, kerana yang hanya meluluskan pandangan serta pendapat mereka hanyalah apa yang terkandung dalam silibus dan disiplin pengajian yang disediakan UMNO sahaja.

Apakah cara yang paling efektif untuk membebaskan umat Melayu seluruhnya keluar dari kepompong kejahilan tajaan UMNO ?

Jawapnya - Mudah sahaja, hapuskan kuasa politik UMNO.

Pada PRU13 kelak - kita tinggalkan 2 atau 3 kerusi untuk Umno buat tatapan anak2 cucu kita bahawa UMNO yang kerjanya merosakkan minda dan menjatuhkan maruah umat Melayu ke tahap haiwan peliharaan seperti lembu dan kambing, babi juga mungkin yang disembelih apabila tiba masanya untuk dinikmati keuntungannya oleh puak-puak pemimpin UMNO itu dan selagi UMNO-BN berkuasa selama itu jugalah manusia akan dieksploitasi kebodohannya untuk menjamin kuasa dan kedudukan mereka kekal kerana sudah jelas diketahui bahawa kuasa dan kedudukan pemimpin UMNO bukan bertujuan untuk menjaga kepentingan dan ketuanan Melayu sebagaimana yang dilaung-laungkan selepas prestasi buruk mereka pada PRU-12 yang lalu, tetapi untuk mempastikan bahawa mereka dapat kepentingan perut dan bawah perut mereka dengan mengambil kesempatan dari kebodohan dan kejahilan umat Melayu.

Kaum India sudah sedar bahawa mereka sudah lama ditipu MIC, akhirnya mereka meninggalkan MIC. Kaum Cina sudah sedar bahawa mereka telah lama ditipu MCA, akhirnya mereka meninggalkan MCA. Umat Melayu mesti sedar bahawa UMNO sudah lama menipu Melayu dan menjadi tanggungjawab Melayu meninggalkan UMNO. Wahai melayu di dalam Umno, beranikanlah diri untuk keluar dari kebodohan itu. PAS for ALL !!

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

1 Comment:

Anonymous said...

Penulisan yang menarik mengambarkan IQ si penulis. Amat memalukan di saat kita ingin dilihat sebagai umat yang dicontohi kita pula terikut-ikut dengan cara kebodohan orang lain.

Keahlian Unit Amal

Iklan

Artikel Menarik

A

 

Dewan Pemuda PAS Bukit Katil Hakcipta © 2011 Kredit Ubahsuai oleh Kijang59