Friday, 20 June 2008

BERCAKAP IKUT SEDAP MULUT


Pemimpin BN dan Umno sering bercakap ikut sedap mulut tanpa bukti dan fakta. Fenomena ini bukan sahaja dilakukan ketika ceramah di kampung-kampung malah dalam parlimen dan TV pun mereka berperangai sedemikian.

Apa yang penting bagi mereka dapat hentam pembangkang dan mengelirukan rakyat itu sudah lebih dari cukup.

Inilah yang berlaku dalam isu kebajikan yang dilakukan oleh kerajaan Pakatan Rakyat yang dilontarkan oleh Timbalan Speaker Kelantan, YB Mohd Zaki Ibrahim dan disiarkan di akhbar Sinar Harian.

Ramai dikalangan pemimpin BN dan Umno bercakap tanpa berfikir atau sengaja hendak tunjuk mereka tidak cerdik dan bingung.

Antara yang membuat kenyataan akhbar adalah Datuk Chiw (Pengerusi PPP Melaka), Ali Rustam sendiri dan Ghafar Atan.

Jadi kita harap lain kali pemimpin Umno dan BN ini supaya membuat komen yang membina dan berdasarkan fakta bukannya berdasarkan nafsu dan sentimen politik semata-mata kerana kita bimbang kredibiliti kita sebagai pemimpin kerajaan dan parti tercalar dan lambat laun rakyat akan hilang kepercayaan kerana kita semua bercakap tanpa bukti dan fakta.

Mari kita sama-sama menjadi pemimpin yang bertamadun ...kerana kononnya Melaka akan jadi negeri maju 2010....jadi pemimpinnya juga mesti maju dari segi minda.


BodoLAH pengecut


BN pada mesyuarat majlis tertingginya semalam tidak mengambil tindakan ke atas Parti Maju Sabah (SAPP) sebaliknya meminta SAPP mengambil tindakan ke atas Presidennya, Yong Teck Lee.

Ini satu lagi tindakan pengecut yang diambil oleh BodoLAH dan kuncu-kuncunya. Jelas sekali BodoLAH takut untuk memecat atau menggantung keanggotaan SAPP dalam BN. BodoLAH takut andai tindakandrastik diambil sudah tentu ianya memberikan kesan kepada BN kerana mungkin ianya akan menimbulkan kemarahan orang Sabah dan kemungkinan lebih banyak parti-parti komponen BN yang lain terutama dari Sabah akan mengikut jejak langkah SAPP.

Jelas sekali BodoLAH takut untuk mengambil risiko dan merasakan inilah jalan terbaik bagi menyelamatkan kerajaan 4 beranak ini. Namun BodoLAH tidak sedar bahawa tindakannya membiarkan perkara ini akan menyebabkan lebih banyak parti-parti komponen BN lain mengikut jejak SAPP.

Terbukti bahawa BodoLAH adalah Perdana Menteri paling lemah serba serbi.


Keahlian Unit Amal

Iklan

Artikel Menarik

A

 

Dewan Pemuda PAS Bukit Katil Hakcipta © 2011 Kredit Ubahsuai oleh Kijang59