Friday, 18 July 2008

UMNO, PAS DAN PKR DUDUK BERMUZAKARAH? / Ulasan laporan Malaysiakini


PAS, Umno, PKR duduk semeja bermuzakarah. Mengapa ini ditimbulkan sedangkan fitnah dahsyat sedang melanda negara sekali lagi. Bagi saya betulkan dulu semua kepincangan dan kontroversi yang melanda politik negara sekarang. Hampir kesemua rakyat sangsi akan kebenaran kes liwat Anwar Ibrahim.
Tanyalah kepada orang yang waras adakah mereka percaya seorang tua berumur 61 tahun boleh mengalahkan seorang muda yang bertubuh sasa berumur 23 tahun.
Tanyalah kepada orang yang waras samada mereka boleh percaya seorang yang mempunyai ramai anak suka kepada lelaki.
Tanyalah kepada orang yang waras seorang yang seperti Anwar yang diketahui latarbelakangnya tidak ada skandal seks dan skandal-skandal lain boleh melakukan perkara ini.
Tanyalah kepada orang yang waras adakah seorang yang 'tidak auw' seperti Anwar suka kepada lelaki...............
Tanyalah ...........tanyalah ............tanyalah.............
Selesaikan dulu kes Altantuya, siasat kes ini secara telus dan adil kerana ia melibatkan orang penting...........mengapa mereka ini tidak ditangkap seperti Anwar yang ditangkap dengan biadap
Selesaikan dulu kes-kes yang melibatkan tuduhan kepada menantu Perdana Menteri, anak Perdana Menteri, Perdana Menteri sendiri
Selesaikan dulu kes-kes melibatkan pemimpin-pemimpin Umno seperti Khir Toyo, Rafidah Aziz dan lain.
Orang yang waras sudah lama sangsi dengan keikhlasan pemimpin Umno sebab mereka ini mempunyai macam-macam kes...........ada menteri didakwa menumbuk kawan anaknya, ada menteri didakwa rasuah, ada menteri didakwa menggunakan kuasa untuk kepentingan diri, ada menteri yang bawa duit jutaan ringgit ke luar negeri, ada menteri yang pernah bawa lari anak Sultan, ada pemimpin Umno yang disaman jutaan ringgit (masih dalam kes mahkamah), ada menteri yang bercerai berai rumahtangga porak peranda, ada menteri yang anak bini, menantu, adik kaya raya, ada menteri yang kaya melampau-lampau, ada menteri yang mempunyai perniagaan macam-macam...............
Selesaikan semua perkara ini dulu. Siasat mana yang patut, adili dimahkamah barulah rakyat yakin dengan keikhlasan dan ketulusan Umno/BN kalau tidak jangan bercakap pasal kedaulatan melayu dan Islam kerana menteri-menteri sendiri yang penuh dengan macam-macam tuduhan .......pokok tak bergoyang kalau tak ada angin ........bila dah susah baru nak hulurkan tangan atas nama perpaduan melayu dan Islam ...................@#%$#%$@#%$#%#$^%

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

2 Comments:

Anonymous said...

kena Muzakarah klu UMNO dah nak kalah

Kalau UMNO dah menang ludah je kat muka PAS/PKR

1990 nak muzakarah tak ? NO !

1995 nak muzakarah tak ? No !

1999 nak muzakarah tak ? Yes, sebab UMNO kalah teruk

2004 nak muzakarah tak ? No !

2008 nak muzakarah tak ? Yes, sebab UMNO kalah teruk

OH yes ! Muzakarah in 1969 jugak kerana UMNO kalah teruk

wahai oh ahli dan pemimpin PAS, jangan lah ditipu dan dipergunakan sekali lagi oleh UMNO atas nama Islam dan Melayu.

Anonymous said...

Jangan jadi orang yang kurang bijaksananya...kelak kita yang akan rugi. Dalam meperkatakan tentang ISLAM dan ketuanan MELAYU kita haru mengenepikan soal fahaman politik masing-masing. Inilah yang dikatakan sebagai "kepintaran politik' ...jgn jadi orang yang bodoh dan dungun hanya kerana Politik....biarlah kes Alantuya & Anwar Ibrahim ( AI )itu diselesaikan di Mahkamah, kebenaran akan muncul juga satu hari nanti...dlm kita dok bertekak...maki-hamun...menjerit pasal kes Alantuya & AI...apa yg kita dapat selain kepuasan hati sahaja..sedangakan tampa kita sedari biasiswa anak2 kita di masa akan datang telah dikurangkan...dlm kita dok sebok membicangkan hal2 semasa...salah satu tuntutan IFC...telah diluluskan di Selangor...dlm kita memperkatakan C4 & tilam + DNA...bangsa lain dgn mudah mendapat hak milik tanah pada masa ini sedangakan org.2 melayu di kg. satu negeri dgn nya masih dinafikan hak tanah mereka...kita masih lagi dok begaduh dgn pendapat & pandangan masing...antara si saiful & AIb...siapakah mangsanya dan siapa pulan yang menjadi mangsa...adakah ini hanya permainan politik org yg mula memperlihatkan kelemahannya...di saat kita nak tanyalah...tanyalah..itu dahh ini tampa kita sedar atau buta hati dgn perkara2 yg merugikan kita ...satu projek menguntungkan mereka iaitu ternakkan babi di bina di kaw. penduduk yg tak makan BABI tuu...kenapa PAS Selangor tak berpiket ...dan menentang pembinaan ini...kuasa di tangan kita...klu UMNO yg memerintah mungkin sukar utk kita berlawan...tapi kini kuasa di tangan kita...x boleh ke kandang babi itu dipindahkan ke JINJANG...KEPONG...@ CHERAS yang penduduknya kebanyakanya memang makan BABI tuu...di saat kita nk mempersoalkan keroni itu dan ini ..(walaupun kita tak terlibat pun dgn apa project )...satu demi satu hak kita org melayu terhakis...islam semaking diperlekahkan...pembinaan surau dipersoalakan...urusan zakat dipersoalkan ...laugan azan dipertikaikan...disaat kita memegang kuasa...kita semakin lemah...dibuai mimpi2 kemenangan ...masih lagi di alam khyalan sedangkan kaum lain memperolihi "harta rampasa" sedikit-demi sedikit HAK kita yang telah hilang...KITA lupa akan pengajaran yg rasul kita berikan...dlm kisah peristiwa peperang2 yang rasulullah berikan...banyak pengajaran untuk pedoman kita pada masa ini...kemenangan itu kadangkala membuat kita lupa & alpa akan apa yang kita perjuangkan satu ketika dahulu...mungkin di kaburi dgn "harta rampasan" dan kuasa yang ada...bangkitlah dp tidor yang lena...jangan lah jadi seperti kita menang sorak tapi kg tergadai...

Keahlian Unit Amal

Iklan

Artikel Menarik

A

 

Dewan Pemuda PAS Bukit Katil Hakcipta © 2011 Kredit Ubahsuai oleh Kijang59