Tuesday, 13 May 2008

JANGAN JADI ’YES MAN’ DAN PAK ANGGUK


BAGI saya, apa yang benar dan baik saya akan sokong tidak kira dari pihak mana, begitu juga yang salah, saya akan kritik tidak kira dari pihak mana.

Saya amat menentang prinsip "Satu Kapal" iaitu menilai isu mengikut kepentingan "kapal" yang saya naiki.

Saya suka mencontohi sikap Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin, yang mengkritik apa yang salah tanpa mengira puak/golongan atau parti. Saya berharap semua pejuang-pejuang politik UMNO/PAS akan bersikap seperti ini dan marilah sama-sama menolak kefanatikan parti/puak/mazhab.

Itulah tulisan dan komen ABDUL HALIM HAFEZ dalam MSTAR.com. Pandangan tersebut memang sepatutnya dipertimbangkan oleh semua Tok Mufti yang kelihatan sering menjadi Yes Man terhadap apa juga keputusan kerajaan negeri dan pusat.

Resam ’Yes Man’ juga sudah menjadi darah daging kepada Umno. Sehingga sesiapa yang berani menentang orang atasan sudah pasti dicantas dan ditamatkan riwayatkan politiknya.

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

1 Comment:

infogue said...

Artikel di Blog ini bagus dan berguna bagi para pembaca.Anda bisa lebih mempromosikan artikel anda di Infogue.com dan jadikan artikel anda topik yang terbaik bagi para pembaca di seluruh Indonesia.Telah tersedia plugin/widget.Kirim artikel dan vote yang terintegrasi dengan instalasi mudah dan singkat.Salam Blogger!!!

http://berita-politik-dunia.infogue.com/
http://berita-politik-dunia.infogue.com/jangan_jadi_yes_man_dan_pak_angguk

Keahlian Unit Amal

Iklan

Artikel Menarik

A

 

Dewan Pemuda PAS Bukit Katil Hakcipta © 2011 Kredit Ubahsuai oleh Kijang59