Monday, 10 March 2008

SYABAS RAKYAT MALAYSIA TAKZIAH UNTUK RAKYAT MELAKA


Dewan Pemuda PAS mengucapkan syabas kepada rakyat Malaysia dan takziah kepada Orang-Orang Melayu Melaka.

Syabas untuk rakyat Malaysia terutama yang berketurunan bukan Melayu kerana berani membuat perubahan. Namun malangnya orang Melayu masih mundur apabila masih memberikan undi kepada BN walaupun terbukti BN gagal dalam semua segi.

Mengapalah orang Melayu terutama Orang Melayu Melaka begitu TIDAK CERDIK dengan terus memberikan undi kepada BN yang zalim, lemah dan mementingkan diri sendiri.

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

5 Comments:

Anonymous said...

orang2 di negeri lain menolak bn kerana protes...bkn kekuatan pembangkang...jgnlah mendabik dada...sekiranya Dr. M ada lagi...jgn mimpi korang dapat duduk mcm skrang....pak lah ni je pelupe budi....bapak die penentu tarikh merdeka dia pula penentu runtuhnya merdeka di negara kita

Azahar said...

ini lah masalah orang melayu yang meletakkan agama hanya pada kawin, kematian dan haji. manakala perihal syariat tidak di beri keutamaan. Maka, sebab itu melaka dari aspek sejarah orang portugis, belanda dan inggeris dapat memerintah melaka beratus tahun. memang sikap orang melayu suka kepada berhibur, berhutang dan melakukan maksiat. jadi, jangan hairan kalau orang melayu melaka tidak memilih agama sebagai cara hidup mereka.

JoJosho said...

See Here or Here

Anonymous said...

melayu melaka x nak berubah.tu sbb mentaliti mcm skrg.nampak sgt melayu di melaka senang diperbodohkan.Mana semangat hang tuah ni

azhar said...

assalamualaikum..
Kalau diikutkan komposisi kaum melaka dan kelantan hampir sama...namun orang melayu melaka masih lagi kurang ilmu agamanya, kena perkuatkan dahulu melis ilmu agama..begitu juga perak, teman teman orang melayunya masih lena..masih banyak dikuasai oleh umno..

Keahlian Unit Amal

Iklan

Artikel Menarik

A

 

Dewan Pemuda PAS Bukit Katil Hakcipta © 2011 Kredit Ubahsuai oleh Kijang59