Thursday, 21 February 2008

ORANG CERDIK TIADA TEMPAT DALAM UMNO MELAKA?


Semalam Ketua Menteri (Bekas), Ali Rustam mengumumkan senarai calon yang akan bertanding mewakili BN pada Pilihanraya Umum ke 12 ini. Dari senarai tersebut salah seorang yang disebut-sebut bakal menjadi Ketua Menteri tercicir.

Dato' Prof Mohd Ruddin Abd Ghani yang sejak akhir-akhir ini dikatakan calon 'favourite' untuk jawatan Ketua Menteri akhirnya 'tersungkur'. Begitulah budaya UmNO khasnya UmNO Melaka. Sesiapa yang cerdik dan berkelulusan tinggi tidak dipandang. Yang mereka pandang ialah seseorang yang bersifat 'Yes Man' dan pandai bodek.

Harapan menggunung yang dibawa oleh Ruddin pada tahun 2004 akhirya berderai menjadi debu berterbangan.

Ayuh Ruddin jangan bersedih marilah gabungkan diri bersama Parti Islam SeMalaysia. Selagi kamu bersama BN selagi itulah kejahatan BN/Umno akan terpalit sama kepada Tuan-tuan dan Puan-puan.

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

2 Comments:

Anonymous said...

Kan aku dah kata ...orang macam Ruddinnie masih cetek tentang politik.Dia ingat dia ada degree berjela2 pakaike?Teori bolehlah.. grassroot pun takde alih2 nak mendabik dada nak jadi pemimpin..Kan aku dah beri tahu dulu dia tak layak jadi CM Melaka kau tak percaya...jangan2 kau ada apa2 tak?

Anonymous said...

Dengarnya ada protes kat area durian tunggal psl calon BN dun durian tunggal....

Keahlian Unit Amal

Iklan

Artikel Menarik

A

 

Dewan Pemuda PAS Bukit Katil Hakcipta © 2011 Kredit Ubahsuai oleh Kijang59