Wednesday, 7 November 2007

REGIM DOLLAH SAMA DENGAN JUNTA TENTERA MYANMAR?


Ada pihak mendakwa bahawa Polis akan bertindak keras dengan menangkap sesiapa sahaja yang berdemonstrasi di Dataran Merdeka Sabtu ini.

Jika benar dakwaan ini dan jika berlaku sedemikian maka apa bezanya kita dengan Junta Tentera Myanmar! Satu dunia sedang memerhatikan kita. Jangan letak Malaysia setaraf dengan regim Musharaf di Pakistan atau Junta Tentera Myanmar. Malaysia kan dah 50 tahun Merdeka, Perdana Menterinya hebat dan terkenal di seluruh dunia, hatta angkasa pun Malaysia dah tawan. (Meminjam kata-kata Roslan SMS dalam blognya).

Kita memang menjangkakan adanya halangan dari Polis yang sudah jelas menjadi barua Umno. Tetapi kita mengharapkan ianya tidaklah sampai menangkap peserta perhimpunan aman ini. Tugas Polis ialah menjaga ketenteraman awam bukannya membuat provokasi dan kekacauan seperti yang barua Umno ini lakukan di Batu Burok baru-baru ini.

KITA HARAP SAHABAT-SAHABAT KITA JANGAN TAKUT DENGAN GERTAKAN DAN HASUTAN POLIS YANG MENYATAKAN PERHIMPUNAN BERSIH INI PERHIMPUNAN HARAM DAN SESIAPA YANG HADIR ADALAH MELAKUKAN KESALAHAN.

APA YANG PENTING KITA MESTI PATUH DAN TAAT KEPADA ARAHAN PIMPINAN SEBELUM, SEMASA DAN SESUDAH PERHIMPUNAN ITU.

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 Comments:

Keahlian Unit Amal

Iklan

Artikel Menarik

A

 

Dewan Pemuda PAS Bukit Katil Hakcipta © 2011 Kredit Ubahsuai oleh Kijang59