Tuesday, 9 October 2007

PAK LAH HASILKAN 'ALBUM' SLOGAN BARU


Imam Hadhari memang terkenal dengan Slogan-slogannya yang berjaya mengabui mata rakyat.
Antaranya :"Aku cari bukan harta bertimbun
Untuk hidup kaya
Aku cari bukan wang berjuta-jua
Untuk hidup bergaya
Aku cari bukan kawan-kawan
Untuk hidup sekadar berfoya-foya
Aku cari mana dia Al-Ghazali
Aku cari mana dia As-Shafie ….


Bekerjalah bersama saya, bukan untuk saya
Saya akan benteras jenayah
Saya akan hapuskan rasuah

Dan seribu satu macam lagi slogan yang diciptanya. Yang terbaru 'Jangan selindung, beritahu kebenaran walaupun ia menyakitkan'

Nampaknya 'album' demi 'album' slogan yang dihasilkan oleh Imam Al Hadhari ini tetapi semuanya hanya tinggal slogan perlaksanaannya jauh sekali.

Rasuah semakin parah, jenayah semakin membimbangkan, penyelewengan berterusan, ISA terus menzalimi dan berbagai lagi masalah negara dan rakyat yang semakin kusut masai.

Kita ingin mengingatkan rakyat supaya tidak tertipu dengan 'gula-gula' dan slogan Imam Hadhari ini sebagaimana tertipunya mereka pada Pilihanraya Umum 2004 sehingga Imam Hadhari dan BN menang besar. Akhirnya kepada kita pula yang diketuk oleh Imam Hadhari dan BN kerana mereka bongkak dengan kekuasaan yang ada pada mereka.

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 Comments:

Keahlian Unit Amal

Iklan

Artikel Menarik

A

 

Dewan Pemuda PAS Bukit Katil Hakcipta © 2011 Kredit Ubahsuai oleh Kijang59