Monday, 22 October 2007

KOMEN TENTANG 'ANGKASAWAN' NEGARA


Catatan ini kami terima daripada Saudara MatNoq tentang 'angkasawan' negara ......


Syukur kehadrat Allah swt kerana segala doa yang
dipanjatkan dimakbulkan dengan keberangkatan pulang
angkasawan Malaysia, Dr Sheikh Muszaphar Shukor
Sheikh Mustapha dengan selamatnya.

Walaupun ada pihak mempertikai e-mail aku sebelum
pelancaran dahulu (sebenarnya mereka tidak memahami
hasrat aku - aku cuma ingin membuka minda kalian
kenapa NASA tidak mahu iktiraf dan ROSKOMOS mahu
iktiraf). Dan pemikiran ini sebenarnya masih lagi
tergantung kerana dalam pelancaran pulang ROSKOMOS
masih menyatakan Sheikh Muszaphar Shukor Sheikh
Mustapha sebagai flight participant; sepatutnya
sebagai 'Rakan Kongsi' mereka perlu 'menjaga hati'
terutamanya apabila Dato' Seri Najib dan Puan Seri
Rosmah Mansor berada di sana menyambut keberangkatan
pulang Sheikh Muszaphar Shukor Sheikh Mustapha.

Tahniah kepada Sheikh Muszaphar Shukor Sheikh
Mustapha; aku sepanjang raya tahun ini memang
mengadap saluran 588 untuk mengikuti perkembangan
terkini tentang Sheikh Muszaphar Shukor Sheikh
Mustapha - tidak ketinggalan. Bukan mudah hendak
kuatkan hati dan semangat ke angkasa kerana
seolah-olah kita 'sign' mati (teringat pelancaran
roket oleh NASA dahulu).

Semoga dengan ini tercapai hasrat; yang yang paling
penting aku pernah tekankan semoga dengan perginya
Sheikh Muszaphar Shukor Sheikh Mustapha ke angkasa
dapat menambah iman beliau.

Ini seolah-olah menjadi kenyataan tatkala dalam
sidang video bersama PM; tatkala PM bertanya tentang
bagaimana cara beribadah di angkasa .. Sheikh
Muszaphar Shukor Sheikh Mustapha menjawab : "Dato'
Seri, bagi saya, Islam Is The Way Of Life .......";
antara lain beliau berkata "Tatkala melihat bumi dan
lain-lainnya dari angkasa saya merasakan diri saya
dekat dengan Allah..."

Bukan mudah rakyat awam, golongan marhaen untuk
mengucapkan benda-benda begini pada pandangan aku.
Hanya mereka yang dapat dikategorikan sebagai taat
kepada agama, tok-tok guru, Ahmadinejad Presiden
Iran, para ulama dapat mengutarakan ayat-ayat
tersebut. Ayat-ayat tersebut tidak diutarakan oleh
para artis, kaki kelab malam the Beach, Zouk, The
Boss dan lain-lain ....

Demikianlah juga; marilah kita mengambil kesempatan
dengan berjayanya ekspedisi pertama Rakyat Malaysia
ke angkasa lepas ini dengan menguatkan TEKAD dan
AZAM kita untuk MENGUNDI PARTI CAP ROKET dalam
Pilihanraya Umum yang kemungkinan akan diadakan
dalam bulan November nanti ... atau mungkin parti
CAP Lambang-lambang Angkasa seperti MATAHARI, BULAN,
BINTANG, BULAN SABIT, SOYUZ, SOFAZ ...

lambang-lambang seperti TUPPERWARE, KOLE, PAYUNG,
KAYU, BESI, KUNCI, BAS, DACING bolehlah diabaikan

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 Comments:

Keahlian Unit Amal

Iklan

Artikel Menarik

A

 

Dewan Pemuda PAS Bukit Katil Hakcipta © 2011 Kredit Ubahsuai oleh Kijang59