Monday, 1 October 2007

EPISOD PADAN MUKA : PERBUALAN TELEFON PEGAWAI HEP DENGAN IBU MAHASISWA


Suatu ketika dahulu, pihak HEP telah mengambil keputusan untuk memberitahu ibu bapa mahasiswa yang dituduh terlibat dengan pembangkang walaupun tiada bukti jelas yang boleh mereka jadikan tuduhan itu tepat. Lalu TNC mengarahkan staf HEP yang menjadi balaci (lebih dari hamba abdi) menelefon ibu bapa berkenaan untuk memberitahu tentang anak mereka yang telah melanggar kehendak HEP. Ikuti perbualan telefon mereka

Kring!!! Kring!!!

Ibu mahasiswa: Hello
Staff: Assalamualaikum makcik.
Ibu mahasiswa: Waalaikumussalam. Nak cakap dengan sape?
Staff: Ni rumah mahasiswa Z ke?
Ibu mahasiswa: Ye. Nak bercakap dengan dia ke? Dia kat universiti sekarang ni. Takde kat rumah.
Staff: Boleh saya cakap dengan ayah dia?
Ibu mahasiswa: Ayah dia pergi kerja, tak balik lagi. Kenapa?
Staff: Takpe la. Saya cakap dengan makcik je la.
Ibu mahasiswa: Pasal apa tu?
Staff: Pasal anak makcik.
Ibu mahasiswa: Kenapa dengan anak saya? Ni siapa ni?
Staff: Saya pegawai universiti yang anak makcik sedang belajar sekarang ni.
Ibu mahasiswa: Oh, ye ke?
Staff: Ye makcik. Makcik, makcik tahu tak anak makcik datang ke universiti, dia telah libatkan diri dengan gerakan pembangkang? Makcik tahu ke hal ni?
Ibu mahasiswa: Ye, saya tahu. Kenapa? Ada masalah?
Staff: (Kelu seribu bahasa dan terus letak telefon)
Ibu mahasiswa: Aik, apsal senyap lak ni? Talian kene ceroboh ke?


PADAN MUKA

Sekian…

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 Comments:

Keahlian Unit Amal

Iklan

Artikel Menarik

A

 

Dewan Pemuda PAS Bukit Katil Hakcipta © 2011 Kredit Ubahsuai oleh Kijang59