Sunday, 16 September 2007

SATU LAGI KEZALIMAN KHIR TOYO ROBOH RUMAH RAKYAT 2 HARI SEBELUM RAMADHAN


Kami menerima Email dari seorang pengunjung yang dikenali sebagai Wannoor yang menghantar gambar-gambar mangsa-mangsa kekejaman Khir Toyo. Kami paparkan di bawah ini untuk tatapan para pengunjung.














Sg Buloh : 2 hari sebelum umat Islam menyambut Ramadhan iaitu pada 11 September 2007, kerajaan Selangor di bawah pimpinan Khir Toyo sekali lagi menunjukkan 'belang'nya dengan merobohkan rumah rakyat di Jalan Hospital, Sg Buloh. Jelas Khir Toyo langsung tiada kasihan belas kepada rakyat kerana rumah yang mereka roboh antaranya dipunyai oleh orang-orang tua bekas pesakit kusta dan lain-lain.

Salah seorang mangsa adalah Pakcik Ahmad (gambar) seorang OKU yang cacat tangannya. Rumah(pondok) yang dirobohkan itu adalah satu-satunya kediaman untuk beliau tinggal dan pondok yang ada itu pun bila-bila masa akan menyembah bumi. Menurutnya Pak Cik Ahmad, pada tahun 2004, rumah-rumah di kawasan tersebut pernah sekali dirobohkan.

Seminggu sebelum dirobohkan bekalan air dan api dipotong di mana ada pesakit kusta yg tinggal di kawasan rumah tersebut meninggal dunia kerana masalah bekalan air.

Sebahagian mangsa terpaksa tinggal dalam khemah kerana tidak mampu tinggal di rumah kerajaan. Lebih-lebih kebanyakan mereka suami isteri tiada pekerjaan tetap dan tidak ada slip gaji bagi membolehkan permohonan rumah yg disediakan itu diluluskan oleh pihak bank.

Tinjauan kami mendapati ada di kalangan mangsa adalah orang tua, kanak-kanak dan bayi yang berumur 2 bulan. Di manakah mereka berteduh dari panas terik dan hujan ribut. Mujur juga PAS Kawasan Subang bertindak cepat mendirikan khemah-khemah sementara itu mereka berteduh.

Inilah kezaliman kerajaan Umno Islam Hadhari tanpa mengira kesengsaraan rakyat. Sepatutnya pihak kerajaan mesti bertolak ansur dengan rakyat yang dhaif ini sedangkan dengan BABI DI MELAKA MEREKA BOLEH BERTOLAK ANSUR. TIDAK ADA SEEKOR PUN BABI YANG DIHALAU DARI KANDANGNYA.

Di saat kedatangan Ramadhan sepatutnya Khir Toyo mesti insaf dalam keadaan bulan baik ini supaya tidak mabuk kuasa dengan bertindak sesuka hati merobohkan rumah rakyat. Ini bukan kali pertama kerajaan Khir Toyo meroboh rumah rakyat. Sebelum ini penduduk Kg Berembang dan lain-lain juga menjadi mangsa kekejaman kerajaan Selangor.
video

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 Comments:

Keahlian Unit Amal

Iklan

Artikel Menarik

A

 

Dewan Pemuda PAS Bukit Katil Hakcipta © 2011 Kredit Ubahsuai oleh Kijang59