Sunday, 16 September 2007

GEREJA MELAYU DI MELAKA



Kewujudan gereja melayu di Taman Melaka Baru, Batu Berendam menimbulkan tanda tanya penduduk setempat, mungkinkah jumlah Orang Melayu Kristian di negeri ini ramai. Gereja yang terletak disebelah sebuah sekolah agama di situ seringkali di kunjungi oleh Orang-orang Melayu terutama hari Ahad.

Tinjauan kami mendapati lokasinya agak tersorok menyebabkan tidak ramai yang perasan tentang kewujudannya sebelum ini.

Pihak Dewan Pemuda PAS Kawasan menyeru Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) supaya memantau gerakerja gereja ini kerana ianya dikhuatiri menjadi pusat memurtadkan anak-anak muda Melayu.

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

3 Comments:

Anonymous said...

hai ,
betul kah ini , orang melayu mengunjungi gereja tersebut. Mungkin orang indon yang bergama kristian kot. Jangan asyik sebarkan fitnah , kenapa tunggu JAim untuk ambil tindakan siasat lah sendiri sebelum tuduh menuduh.

badi_roz said...

hello bro anonymous....
Aku ingat elok ko yang tunggu kat pintu gereja tu, tanye indon yg masuk gereja tu. Betul ke dia indon...
Lagi pun kenapa papan iklan diorang tulin bahasa melayu kalau bukan untuk melayu....
Fikir sendiri le be.....

Anonymous said...

memandai jer ko ckap. org portugis nmpak mcm org melayu beb kt melaka mna ko tau dier tue org mlayu.

Keahlian Unit Amal

Iklan

Artikel Menarik

A

 

Dewan Pemuda PAS Bukit Katil Hakcipta © 2011 Kredit Ubahsuai oleh Kijang59