Wednesday, 16 May 2007

BLOG PELAJAR MMU MURTAD


BLOG PELAJAR TERSEBUT IALAH akidos.blogspot.com MALANGNYA HANYA ORANG TERTENTU SAHAJA YANG BOLEH MASUK. PEMBACA SEKELIAN TOLONG CARI SESIAPA YANG DIBENARKAN UNTUK MASUK KE BLOGNYA.

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

9 Comments:

tintaharapan said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

dia tutup kerana tau dia salah la tu... ingatkan dia boleh jadi raja ke billion man ke handal ke tak mati ke kalau dah murtad.. apa dah nak jadi la korang nie...

Anonymous said...

bongok dan bangang org mamat tu. Tgk sekeliling kalau nak tahu adanya Tuhan. Kenapa mata 2 biji, kenapa hidung 2 lubang, kenapa mulut 1 sahaja, kenapa telinga ada 2, kenapa ada kaki dan tangan lengkap dgn bilangan jari, kenapa ada darah dlm badan yang membawa oksigen ke setiap sel, kenapa pokok hijau menggunakan CO2 dari kita dan membebaskan O2 kpd kita. Takkan semua benda tu jadi sendiri, kalau tiada yang merencanakannya. Petunjuk dah diberi... at least pilih satu agama.. dan yg paling tepat dan menjelaskan kesemuanya hanya ISLAM.

Anonymous said...

Assalaamu'alaikum

mm..pelik.. 2, 3 hari lps sy boleh je lg masuk blog tu. tp hari ni dah tak boleh pulak

Anonymous said...

kita kena tlg dia la...x leh lepas tgn je..nanti kita semua kena tanggung dosa

Hanif said...

Saya mengikuti perkembangan kes ini dengan rapat kerana saya merupakan sebahagian kepimpinan mahasiswa MMU. Malangnya, saya telah bermastautin lama di Cyberjaya, tidak dapat memperhalusi permasalahan ini.

Namun, pertama sekali, sebagai seorang muslim, kita perlu elakkan cemuhan kepada saudara seagama sendiri, kerana itu bukanlah akhlak terpuji yang ditunjukkan untuk ikutan oleh Rasullullah.

Dalam mendepati isu ini, saya dan rakan-rakan di Cyberjaya, akibat kesibukan akademik dengan peperiksaan yang sedang berlangsung, bercadang mengambil pendekatan berdialog dengan saudara ini. Akan tetapi, keadaan sekarang diakibatkan saudara itu telah mengambil pendirian "menutup pintu", kerana terdapat pihak-pihak di kalangan saudara-saudara Islam sendiri yang mengambil jalan gopoh dan tidak berakhlak untuk membetulkan keadaan. Kutukan dan cemuhan sahaja yang diterima saudara ini.

Malah yang lebih menyedihkan ialah penyebaran poster secara terbuka tentang kenyataan saudara ini di MMU. Siapakah pihak yang cabul dan durja menyebarkan risalah seperti itu, tanpa mengambil jalan berdialog terlebih dahulu??!! Ini adalah suatu tindakan yang gopoh untuk kepentingan peribadi dan bukan jamaah.

Saya pasti ada kegagalan oleh jemaah dalam kampus sehingga menggunakan cara yang terdesak ini.

Kebiasaannya, jika ada situasi sebegini, di MMU sendiri mempunyai mekanisme sendiri untuk mengawasi dan mengadakan penyelesaian. MMU tidak kekurangan pakar dan yang berpengalaman di kalangan staf atau NGO-NGO muslim sendiri.

Dari penelitian saya, saudara kita ini sedang menjalani proses pengenalan diri sendiri, yang terbiasa pada orang muda. Mungkin dia telah pergi ke satu corak yang ekstrim iaitu tidak mengakui kewujudan tuhan atau atheism. Itu itu suatu keadaan yang mendukacitakan, kebiasaannya seorang atheis ialah seorang free thingker yang dapat kita berhujah dengannya secara rasional. Ini pendekatan yang tidak diambil di Melaka.

Saya harap jikalau pas kawasan bukit katil hendak memperhalusi isu ini, harus diambil pendekatan secara berhimmmah.

Sekian wassalam

Anonymous said...

Anda sebenarnya masih boleh membaca tulisan saudara berkenaan sekiranya anda tahu mengeksplotasi "kelebihan" internet.
Agak keberatan untuk menyatakan caranya disini kerana di muka blog tersebut terpampang gambar beliau sedang menguji kamera beliau.
Takut kiranya ada pihak mengambil jalan mudah untuk memulaukan beliau, sedangkan cara terbaik adalah menasihati beliau..

Anonymous said...

Hello author blog ini,

dengan tidak menyiarkan artikel , atau komen saya jelas anda menyembunyi kan fakta fakta , dan menipu diri sendiri. seseorang itu memilih ugama atas dasar " kerpecayaan " bukan kerana pendapat segelintir manusia yang kolot dari dasar pemikirian serta tidak mengunakan akal langsung.Tidak ada ugama di dunia ini yang bolih memberi 100 % bukti yang ugama itu lebih baik dari yang lain.Semua menpunyai seribu satu misteri dan kesahihan yang tidak dapat di buktikan olih manusia yang hidup sebab tidak ada orang yang bolih membuktikan apa berlaku selepas maut.

Ariff Arifin said...
This comment has been removed by the author.

Keahlian Unit Amal

Iklan

Artikel Menarik

A

 

Dewan Pemuda PAS Bukit Katil Hakcipta © 2011 Kredit Ubahsuai oleh Kijang59