Wednesday, 9 May 2007

BAPA BOREK ANAK RINTIK : PEMIMPIN TIDAK BERMARUAH RAKYAT IKUT SAMA


'Agama rakyat bergantung kepada pemimpin' itulah antara ungkapan yang memang terbukti kebenarannya. Ini kerana pemimin merupakan idola dan model terbaik yang menjadi ikutan rakyat. Jika pemimpinnya warak maka waraklah rakyat dan sebaliknya jika pemimpin penyamun maka rakyat juga akan jadi penyamun.

Begitulah apa yang berlaku di Malaysia sekarang ini apabila maruah rakyat Malaysia kini tiada nilai sehingga kerajaan yang ternyata zalim dapat membelinya dengan harga paling murah ketika Pilihanraya. Kerajaan yang tidak bermaruah, korup, zalim dan tidak demokratik tetap menang kerana sogokan dan rasuah ketika pilihanraya.

Rakyat Malaysia hanya mampu melihat dan berpeluk tubuh sambil tersenyum walaupun kadang-kadang rakan sendiri merana ekoran penindasan yang berterusan.

Maruah sepatutnya dijual dengan harga paling tinggi baru kerajaan akan berfikir kenapa hak itu sukar diperolehi. Tetapi, apakan daya rakyat tak tahu nilai sehingga dirobek begitu dahsyat oleh pemerintahan yang korupsi.

Kerajaan yang korup dan tidak bermaruah langsung tidak malu untuk merasuah dan menyogok rakyat ketika pilihanraya kerana rakyat juga sudah tidak segan dan tidak harga diri sanggup menerima habuan tersebut.

Maka rakyat dan pemimpin 'korup ini dua kali lima sahaja'. Harga diri pemimpin dan rakyat ini telah dicabut oleh Allah kerana jelas mereka telah jauh terpesong dari ajaran Islam sebenar.

Islam Hadhari yang menjadi anutan dan wirid kerajaan BN hari ini sebenarnya hanya mementing kebendaaan atau 'maddiyah' dengan meminggirkan terus aspek ketaqwaan dan keimanan.

Maka menjadi tanggungjawab kita Parti Islam dan golongan yang cintakan demokrasi dan keadilan untuk tampil membetulkan kepincangan dan kedurjanaan kerajaan Barisan majis (BN) yang sebenarnya menyeru rakyat kearah kemungkaran dan keburukan.

Rakyat mesti diberi kesedaran supaya tahu menilai harga diri masing-masing supaya nanti mereka tidak mudah di'beli' dan diperdaya oleh pemimpin Barisan Najis ini.

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 Comments:

Keahlian Unit Amal

Iklan

Artikel Menarik

A

 

Dewan Pemuda PAS Bukit Katil Hakcipta © 2011 Kredit Ubahsuai oleh Kijang59