Monday, 24 July 2006

SELOKA MALAYSIA NEGARAKU


Dipetik dari Email yang diterima oleh kami.

Aku sangat bertuah kerana dapat hidup dalam sebuah negara Islam yang
sangat kuat semangat keIslamannya, iaitu Malaysia. Di sini ada banyak
bukti yang menunjukkan yang Malaysia itu sebuah negara Islam. Sekali
lagi aku rasa sangat bertuah!

1) Di Malaysia pemimpinnya melaungkan keIslaman, tapi satu hukum
Allah pun tak dilaksanakan.

2) Di Malaysia ada Tilawah Al-Quran peringkat Antarabangsa, tapi isi
kandungan Quran satu pun tak diendahkan.

3) Di Malaysia ada banyak kilang arak, disko, pelacur dan kelab
dangdut, dan yang mengunjunginya orang Islam.

4) Di Malaysia ada Menteri yang mencadangkan panjangkan masa berhibur
di tengah malam, supaya negara Islam dapat membangun.

5) Di Malaysia tak boleh pakai kopiah, songkok atau serban masa
sekolah, tapi orang Singh pakai serban tak apa.

6) Di Malaysia ulama'nya dikeji difitnah dan dikongkong, tapi paderi
Kristian tak pernah dikeji oleh orang Kristian.

7) Di Malaysia wanita Islamnya ramai yang tak pakai tudung, tudung tu
imej saja, takde kaitan dengan Islam.

8) Di Malaysia Islam dan kehidupan dipisahkan, masa sembahyang
bertudung litup, lepas sembahyang tudung pun terbang.

9) Di Malaysia buat Islam Hadhari supaya maju, zaman kegemilangan
Islam dibawa Nabi Muhammad s.a.w dulu tak cukup maju lagi, sebab
takde Islam Hadhari.

10) Di Malaysia ada banyak rancangan keagamaan dalam tv, antaranya
Akademi Fantasia dan Mentor. Kalau rancangan ni buat pukul 3 pagi
pun, orang akan bangun buat sembahyang tahajud depan tv.

11) Di Malaysia pemimpinnya rilek sahaja tengok perang kat negara
lain, tengok sahaja orang Islam mati kena bom, dasar berkecuali yang
diperkenalkan sangat bagus sekali!.

12) Di Malaysia sekolah agama ditutup, tapi sekolah cina dan india
terus dibuka, sebab sekolah agama ni boleh hasilkan pengganas Islam.
Menteri Nazri kata, apa guna sekolah agama kalau gejala sosial masih
berlaku.

Wah bijak betul menteriku ini!

Lihatlah dunia betapa Islamnya Malaysia ku ini! Aku rasa sangat
bertuah sekali!

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 Comments:

Keahlian Unit Amal

Iklan

Artikel Menarik

A

 

Dewan Pemuda PAS Bukit Katil Hakcipta © 2011 Kredit Ubahsuai oleh Kijang59