Friday, 10 March 2006

KELUHAN RAKYAT


Aku KASIANkan PAK LAH. Mungkin DIA dalam keadaan yang
amat TERDESAK? Manalah kita tahu bukan. Kita Tak
pernah tahu KIRA-KIRA AKAUN NEGARA MALAYSIA seperti
mana kita tahu AKAUN mana-mana PERSATUAN yang kita
sertai.

Hari ini ada lagi DEMO BANTAH KENAIKAN HARGA MINYAK DI
KLCC. Aku sempat JOIN 10 minit saja kat depan KLCC.
Tak sempat sampai habis.

Dan semalam, pihak persatuan Penguasaha Bas, Teksi dan
bas Sekolah menaikkan tambang dengan mengenakan 1
jenis TAMBAHAN SAMPINGAN yang dikenali sebagai yuran
pentadbiran sementara (YPS).

Menteri Khaled Nordin dari Johor yang MUDA BELIA itu
suruh kita BOIKOT. Arah LPKP ambil tindakan. BOIKOT
lagu mana, sebab aku tengok semua bas pekena tambang
tu... Tak kan lah aku yang balik ke Alor Setaq nak
naik bas INTRAKOTA yang tak kenakan tambang tu.

Tak apa; AKU MASIH MAMPU BAYAQ. Tapi aku tak rasa PAK
LAH boleh TIDOQ LENA dengan APA yang berlaku. Jika PAK
LAH TIDOQ LENA JUGA, NESCAYA PAK LAH TAK MENTAATI
HASIL KARYA PUISI " KU CARI DAMAI ABADI".

Aku KASIAN KAT PAK LAH; SAMADA DIA WARISI MALAYSIA
YANG KACAU BILAU DARI MAHATHIR (TUN) ATAU SEMEMANGNYA
PAK LAH TAK RETI MEMIMPIN.. AKU TETAP KASIANKAN DIA.
TAPI NAK BUAT CAM MANA?

DALAM SIBUK2 HARGA MINYAK DUNIA 'KUAI' TURUN, KITA
PENAIK MINYAK .. DALAM SIBUK2 KERAJAAN DOK LARANG
PENIAGA PENAIK HARGA BARANG ... SEMUA BARANG NAIK
HARGA SEKARANG....YANG TAK NAIK ... PAK LAH SAJA ..
SEBAB TAK LEH NAK BALUN SAPA2 ....

TAK TAU LA PAK LAH ... KALU PENING SANGAT ... KO
RESIGN JE LA .... PANGGIL PRESS ... KO KASI BALIK
MALAYSIA NIE KAT TUN MAHATHIR ...... AKU PASTI
MAHATHIR AKAN TADBIR LEBIH BAIK SEBAB DIA DAH RASA
JADI ORANG BIASA SELAMA 2 TAHUN ....

HIDUP MAHATHIR ... HIDUP PERSATUAN MAMAK MALAYSIA ....



Sebarang artikel yang dikirimkan merupakan PANDANGAN RASMI/FATWA/DASAR Saudara
MATNOQ yang dijanakan oleh INSTITUT PEMIKIRAN MATNOQ (IPM). IPM mengalu-alukan
segala kritikan/komen/belasahan oleh rakan-rakan. Semuanya ini, Insya Allah akan
dikurnikan Pahala oleh Allah swt; agar kita semua dapat menjadi INSAN yang
CEMERLANG, GEMILANG dan TERBILANG dalam segala segi pemikiran dan tindakan kita.
Sekian, Terima Kasih.

`matnoq
pencari kebenaran

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 Comments:

Keahlian Unit Amal

Iklan

Artikel Menarik

A

 

Dewan Pemuda PAS Bukit Katil Hakcipta © 2011 Kredit Ubahsuai oleh Kijang59