Tuesday, 28 February 2006

HAPUSKAN TITIK PERTEMBUNGAN ERATKAN KERJASAMA - PRESIDEN PAS


SRI PETALING 28 FEB : Program Sambutan Tahun Baru Cina yang dianjurkan oleh DPP PAS Pusat di Restoran Happiness Delight di sini malam tadi telah mendapat sambutan yang menggalakkan di kalangan masyarakat Tionghua seluruh negara.

Majlis itu telah diserikan dengan tarian naga bagi menyambut kedatangan Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang di perkarangan restoran tersebut. Masyarakat tionghua yang sedang makan di sekitar restoran tersebut telah bersama-sama menonton tarian tersebut.

Dalam majlis itu juga beberapa wakil dari NGO kaum Tionghua seperti Dewan Perniagaan Cina Selangor-Wilayah Persekutuan dan Save our School (SOS)telah menyampai ucapan masing-masing.

Turut hadir ialah wakil Dong Jiao Zhong, En. Hu Pang Chow, wakil-wakil Kelab Penyokong PAS Negeri Sembilan, Hj Kamal Koh, bekas pembantu khas MB Terengganu, En Ng Chai Hing dan ramai lagi.

Dalam ucapannya wakil Dewan Perniagaan Cina Selangor-Wilayah, En. Lee menyatakan bahawa golongan muda di dalam persatuannya berharap suatu hari nanti Malaysia akan memperolehi pemimpin yang sentiasa peka kepada kebajikan rakyat bukan hanya menjaga kepentingan diri sendiri.

Manakala Cik Tan yang mewakili (SOS) melahirkan rasa gembiranya di atas sokongan yang diberikan oleh Dewan Pemuda PAS Pusat dalam usaha mereka untuk membuka semula Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Cina Damansara yang telah ditutup selama 6 tahun.

"Usaha Pemuda PAS baru-baru ini yang sama-sama dengan SOS menyerahkan memorandum kepada Kementerian Pelajaran amat mengembirakan kami" kata beliau.

Turut berucap dalam majlis tersebut ialah En. Lee Sang ahli MPT Parti Keadilan Rakyat yang menyeru seluruh hadirin supaya sama-sama berganding bahu untuk menolak kerajaan BN yang rasuah dalam pilihanraya akan datang.

Dato' Seri Presiden PAS dalam ucapannya pula melahirkan rasa terimakasih di atas kesudian masyarakat tionghua menghadiri program tersebut. Tuan Guru menyatakan apa yang penting bagi masyarakat Malaysia yang berbilang kaum sekarang ialah mencari titik persamaan ke arah kerjasama dan perpaduan yang lebih erat bukannya membesar-besarkan pertembungan sesama mereka.

Tuan Guru di akhir ucapannya juga berharap semua parti-parti politik dan NGO-NGO dapat bekerjasama untuk menumbangkan kerajaan BN dalam pilihanraya umum akan datang.

Turut berucap malam tadi ialah Ketua DPP Pusat, YB Salahuddin Ayub dan Naib Ketua DPP Pusat, Mazlan Aliman.

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

4 Comments:

Rockerz said...

Hai, Anda mempunyai blog yang hebat! Saya akan bookmark blog anda!

Saya ada website kerja dari rumah. Peluang kerja dari rumah di sini.

Lawatilah website saya bila ada masa lapang :-)

Jeego said...

Hai, saya suka membaca blog untuk menambah ilmu dan maklumat. Setiap hari sekurang-kurangnya saya lawat 20 blog. Blog anda adalah antara yang paling menarik untuk hari ni. Keep up the good work!

Terlanjur saya di sini, tahukah anda apa yang TERHANGAT DI MALAYSIA. Sistem Menjana Wang Secara Automatik. Cuma bayar RM50 sekali seumur hidup dan lihat wang akan mencurah-curah ke akaun bank anda sampai bila-bila. Peluang kerja dari rumah di sini.

Khairul Nizam Zainon said...

Hai, Anda mempunyai blog yang hebat! Saya akan bookmark blog anda!

Saya ada website peluang perniagaan di rumah. Peluang peluang perniagaan di rumah di sini.

Lawatilah website saya bila ada masa lapang :-)

Jeego said...

Hai, Anda mempunyai blog yang hebat! Saya akan bookmark blog anda!

Saya ada website kaya dengan cepat. Peluang kaya dengan cepat di sini.

Lawatilah website saya bila ada masa lapang :-)

Keahlian Unit Amal

Iklan

Artikel Menarik

A

 

Dewan Pemuda PAS Bukit Katil Hakcipta © 2011 Kredit Ubahsuai oleh Kijang59