Thursday, 5 May 2005

SAJAK untuk YAB


YAB kan kene berkhidmat utk rakyat.
YAB tak kisah kalu harga minyak meningkat
YAB kata duit petrol dia tanggungan rakyat
YAB suruh rakyat kerja kuat-kuat
YAB kata jangan tangkap orang buat maksiat
YAB takut nanti pelancong rasa meluat
YAB tak nak undang-undang sivil diatasi undang-undang syariat
YAB tak kisah kalu ekonomi rakyat tenat
YAB tak kisah kalu rakyat hidup melarat
YAB terkulat-kulat bila Karam Singh Valia keluarkan kata kesat
YAB kata masalah rakyat dlm perhatian Jabatan Kebajikan Masyarakat
YAB! YB! mana peginye duit zakat???
YAB lupa nanti dia pun jadi mayat.....

Luahan Rakyat


MINYAK NAIK LAGI: HADIAH KERAJAAN ISLAM HADHARI KEPADA RAKYAT


Semalam kerajaan Islam Hadhari pimpinan Pak Lah mengumumkan kenaikan harga minyak sebanyak 10 sen seliter. Tersengih-sengih kawan-kawan kita mendengar pengumuman kenaikan ini. Dalam hati saya terus terdetik bahawa inilah hadiah seterusnya dari kerajaan BN kepada rakyat. Bunga yang rakyat beri kepada kerajaan BN dalam Pilihanraya tempohari, najis yang dibalas.

Inilah kerajaan Islam Hadhari. Apa yang mereka tahu, bila kerajaan tersepit rakyat yang akan jadi mangsa. Mereka akan 'peras ugut' duit rakyat demi untuk menampung perbelanjaan kerajaan yang memang terkenal dengan keBOROSan mereka. Mereka tak tahu langsung nak berjimat.

Alasan mereka minyak kita lebih murah dari Thailand dan Singapura. Mereka ini memang buta kayu. Thailand & Singapura mana ada gali minyak kat negara mereka. Kita kat Malaysia hari-hari gali minyak. Dia ingat kita ni bodoh agaknya. Tapi penyokong UMNO/BN saya tak tau. Yang pasti ahli PAS & penyokong setia PAS tetap tak pangkah BN dalam PRU lalu.

Mereka kata mereka tak larat nak tanggung subsidi minyak. Tapi diam-diam mereka boleh 'bail out' syarikat-syarikat besar kroni mereka. Mereka juga tak segan-segan buat program membazir. Antara yang terbaru KL Music Fest dan macam-macam lagi. Nak bantu rakyat sikit pun berkira.

INILAH KERAJAAN ISLAM HADHARI


Keahlian Unit Amal

Iklan

Artikel Menarik

A

 

Dewan Pemuda PAS Bukit Katil Hakcipta © 2011 Kredit Ubahsuai oleh Kijang59